Nieuwsbericht, Nieuwe BTW regeling voor EU verkopen

Beste Klant,

Zoals u ongetwijfeld heeft vernomen is per 01 juli 2021 een nieuwe BTW regeling van kracht voor BTW verkopen in de EU die een bedrag van € 10.000 te boven gaan.

Daartoe zitten in Promasy een aantal wijzigingen, die in de laatste update zijn verwerkt.

BELANGRIJK is dat u zelf deze regeling kunt/moet activeren in Promasy wanneer u dat drempelbedrag bereikt.
Dat kan eenvoudig door onder menu-optie 'Systeem - Bedrijfsinstellingen' op de Tab 'Facturen' het veld 'BTW van Koper' onderaan op 'Ja' te zetten.
Promasy zal dan waar nodig en mogelijk automatisch het juiste BTW tarief toepassen.

MARGE-VERKOPEN zijn niet van invloed op het drempelbedrag van € 10.000.

Mocht vragen en/of opmerkingen hebben over deze regeling in Promasy, dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.

01-07-2021

Nieuwsbericht, Speurders.nl is gestopt als marktplaats

Beste Klant,

Zonder vooraankondiging is met ingang van 1 november Speurders.nl gestopt als marktplaats.
Alle advertenties zijn verwijderd en kunnen niet meer worden herplaatst.

Degenen onder u die adverteerden op Speurders.nl via Promasy hoeven niets te doen. Alle instellingen worden automatisch aangepast.

Mocht vragen en/of opmerkingen hebben over het adverteren cq. verkopen via andere kanalen en portalen dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.

06-11-2020

Nieuwsbericht, Upgrade Promasy/TotalParts servers

Beste Klant,

Op dinsdag 18 december, zullen in de avond/nacht de servers van Promasy en TotalParts worden ge-upgrade.
We verwachten daarmee de beschikbaar en snelheid te verbeteren en waarborgen voor de komende jaren.

Tijdens de upgrade zullen, tussen ± 20:00u en 00:00u, de online diensten geheel of gedeeltelijk onbereikbaar zijn.
Dat geldt zowel voor de gebruikte online functies in Promasy als ook voor web(shop)-functionaliteiten.

Na middernacht zullen de online diensten weer volledig ter beschikking zijn.

Onze excuses voor de eventuele overlast.

Mocht vragen en/of opmerkingen hebben naar aanleiding van dit nieuwsbericht dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.

13-12-2018

Nieuwsbericht, vertrek Han Timmers

Beste Klant,

Via deze weg willen wij u informeren dat Han Timmers op 29 maart, wegens familie omstandigheden vertrekt naar de Verenigde Staten.

Wat betekent dat voor u?
Er verandert eigenlijk niets. De helpdesk behoudt dezelfde openingstijden als nu, op werkdagen, van 8:30u tot 17:30u.
Rob Thomassen en Jamie Timmers helpen u graag als u vragen en/of problemen heeft.

Indien nodig of wenselijk blijft direct contact met Han Timmers natuurlijk mogelijk, maar vanwege het tijdsverschil met de VS, na 13:00u 's middags, Nederlandse tijd. Dat kan gewoon via het helpdesknummer (08 53 03 28 20).
Daarnaast blijft Han Timmers in de VS, als altijd, verder werken aan de ontwikkeling van Promasy en Total Parts.

Voor alle duidelijkheid, Promasy en haar partners blijven hun producten en diensten verder ontwikkelen.
Promasy b.v. is en blijft een Nederlands bedrijf. En u kunt van ons dezelfde toewijding verwachten als altijd.

Mocht vragen en/of opmerkingen hebben naar aanleiding van dit nieuwsbericht dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers

22-02-2018

Personenauto's invoeren met cardreader en kentekencard


Kijk voor meer informatie op de kentekencard pagina.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers

20-04-2016

Support Windows XP randapparatuur

Hoewel de werking van printers en andere randapparatuur niet vallen onder de voorwaarden van de Promasy licentie overeenkomst, hebben wij in het verleden, en zal Promasy, waar mogelijk en billijk, ook in de toekomst blijven helpen met het verhelpen van storingen aan relevante hardware.

In het geval van Windows XP, waarvan Microsoft de ondersteuning heeft beëindigd op 8 April 2014 wordt deze service van Promasy, met ingang van 1 juni 2016, niet langer verleend.
Het is, niet alleen daarom, raadzaam uw XP computer(s) tijdig te upgraden of te vervangen.

Als u vragen heeft omtrent een upgrade of vervanging, schroom dan niet om contact op te nemen met de helpdesk.
Promasy levert zelf geen hardware, maar desgewenst kunnen wij u doorverwijzen naar een geschikte leverancier.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers

06-04-2016

Versie Informatie

Versie Informatie, waarin de wijzigingen en uitbreidingen van Promasy worden weergegeven, is even weggeweest, maar nu terug in Promasy.
Waar het eerder online te bekijken was, kunt u nu in Promasy zelf de informatie terug vinden via het hoofdmenu 'Systeem - Toon - Toon Versie Informatie'.

Zoals altijd vernemen wij graag uw vragen, opmerkingen, ideeën en tips, aangezien juist die vaak leiden tot verbeteringen en vernieuwingen.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers

13-03-2016

NIEUW! Online Ideal betalen voor back-office bestellingen.



Bent u ook veel tijd kwijt met het constant controleren van uw bankrekening of een bestelling is betaald?

Maak het uzelf en uw klanten makkelijker door Ideal betalingen aan te bieden.

- Super eenvoudig vanuit Promasy een betaalopdracht klaarzetten op uw eigen website.
- Uw klant krijgt een e-mail met een link en kan snel en eenvoudig zijn bestelling betalen.
- Zodra de betaling is gedaan, krijgt u in uw Promasy pakket daarvan bericht.

Ook mogelijk met Mr.Cash (België), Sofort Banking (Duitsland) en PayPal.

Geen website? Geen probleem! Ook dat kunnen wij tegen een scherp tarief voor u regelen.

Voor meer informatie neem contact op met de helpdesk via telefoon (085 3032820) of e-mail (Helpdesk@Promasy.nl).
Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers

19-01-2016

KORTE NIEUWSFLITS WINDOWS 10

Hoewel Promasy probleemloos werkt met de laatste Windows versie is het verstandig om geen upgrade naar Windows 10 te doen, zonder vooraf met de Helpdesk contact op te nemen.
Het komt namelijk veelvuldig voor dat na de upgrade de ARN printer niet meer werkt. Wij kunnen die weer aan de praat helpen, maar kunnen dat misschien niet meteen doen wanneer u 'm nodig heeft.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers

08-12-2015

NIEUW HELPDESK TELEFOONNUMMER!

Er is een nieuw Helpdesk telefoonummer: 085 3032820. Via dit nummer kunt u de helpdesk bereiken als u vragen heeft en of problemen heeft bij het gebruik van de Promasy producten en diensten.

Daarnaast is er een centraal e-mail adres als u helpdesk vragen op opmerkingen per e-mail wilt versturen: Helpdesk@Promasy.nl.
Vragen met betrekking tot facturen en andere administratieve zaken kunt u sturen naar Administratie@Promasy.nl.

In voorkomende gevallen kunt u ook rechtstreeks medewerkers van Promasy benaderen via e-mail of telefoon:

- Han Timmers:  06 22 92 50 61  of  Han@Promasy.nl 
- Rob Thomassen:  06 53 56 41 08  of  Rob@Promasy.nl 
- Robbert Vijgeboom:  06 22 80 89 13  of  Robbert@Promasy.nl 


Van 11 december t/m 2 januari verblijft Han in het buitenland en is vanwege het tijdsverschil 's ochtend niet bereikbaar.
Via het nieuwe helpdesk nummer is de telefoon echter gewoon bemand tijdens de gebruikelijke uren op werkdagen van 08:30u tot 17:30u.

Op 25 en 31 december evenals 1 januari zijn wij gesloten.

Als u toch problemen ondervind de helpdesk te bereiken, probeer dan de rechtstreekse nummers en/of stuur een e-mail of sms.
Wij doen ons uiterste best u zo goed en zo snel mogelijk te woord te staan en te helpen.

Vanwege mijn afwezigheid wil ik u verzoeken, planmatige zaken voor of na de genoemde periode te agenderen.
Mijn excuses voor eventuele overlast.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers


01-12-2015

AANGEPASTE BEREIKBAARHEID!

Vanwege verblijf van Han Timmers in het buitenland is de bereikbaarheid van de helpdesk van 20 juni t/m 11 juli gewijzigd.

In bovengenoemde periode, kunt u voor spoedzaken contact opnemen met de volgende personen:
- Robbert Vijgeboom (06 22 80 89 13 alle werkdagen van 08:30u tot 17:30u) en/of
- Rob Thomassen (06 53 56 41 08 op maan-, dins- en donderdagen van 08:30u tot 17:30u, op vrijdag van 08:30u tot 12:00u).

Zij zullen u te woord staan en zo mogelijk direct verder helpen. Indien nodig zullen zij contact met mij opnemen,
waarna ik u zo snel mogelijk contact opneem.

U kunt mij ook bereiken via e-mail: htimmers@promasy.nl

Vanwege de beperkte bereikbaarheid wil ik u verzoeken, planmatige zaken voor of na de genoemde periode te agenderen.
Mijn excuses voor de eventuele overlast.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers


02-06-2015

Nieuwe medewerker

Met ingang van 1 juni is Dhr. Rob Thomassen in dienst getreden bij Promasy b.v.


Zijn primaire taken zullen zijn het programmeren aan de online systemen van Promasy en SchadeAutos.
Tevens zal hij ondersteuning bieden bij de ontwikkeling van Promasy en ook zonodig de helpdesk waarnemen.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers


01-06-2015

Geachte relatie,

Vanaf versie 137.332 is het mogelijk om voertuigen in te kopen via het nieuwe systeem handelsvrijwaren van de RDW.

Hieronder vind u een korte uitleg hoe het werkt:


In het voertuigenscherm vind u naast de twee 'oude' meldknoppen een nieuwe knop.
Als u die aanklikt krijgt u onderstaande scherm.


In dit scherm ziet u alle openstaande overdrachten. Als het een nieuwe overdracht is, dan is de kleur van de regels roze-rood.
Achter de informatie staat per regel een knop 'Voertuigkaart', daarmee wordt een voertuigkaart aangemaakt.
Dit werkt hetzelfde als bij het aanmaken van een 'normale' voertuigkaart. Zoveel mogelijk gegevens zijn al vooringevuld, eventueel dient u aanvullende informatie toe te voegen.


Als een voertuigkaart is aangemaakt, wordt de kleur van de regel blauw. Dat voertuig is dan klaar om gemeld te worden.
Zodra één of meerdere regels blauw zijn, wordt de 'Melden' knop geactiveerd.
U kunt dan het voertuig dat klaar staat afmelden, maar als er meerdere openstaande overdrachten zijn, kunt u ook eerst alle voertuigkaarten aanmaken en ze dan allemaal in één keer melden.

LET OP! Het handelsvrijwaren kan alleen via dit scherm. Als u de voertuigkaarten heeft aangemaakt maar het scherm afsluit voordat u de voertuigen heeft gemeld, staan de voeruigen met status 10 in de lijst. U kunt deze alleen melden door weer op het handelsvrijwaren knopje te drukken, maar niet met de rode meldknop!

Mocht u vragen hebben of problemen ondervinden met het nieuwe systeem, dan kunt u contact openemen met de helpdesk.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers


17-09-2014

Geachte relatie,

Vanaf versie 137.317 is het mogelijk om nagenoeg alle rapporten direct per e-mail te verzenden. Om van deze wijziging gebruik te kunnen maken moet er extra software worden geïnstalleerd.

Uitleg over hoe dit te installeren en hoe de nieuwe functie is te gebruiken vind u op de volgende pagina op de Promasy website: www.promasy.nl/mailinformatie
Heeft u ondersteuning nodig bij de installatie van de extra software dan kun u contact opnemen met de helpdesk.
De kosten van installatie door de helpdesk bedragen € 15 per computer

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers


17-09-2014

Geachte relatie,

Allereerst wil ik u, uw families en uw medewerkers natuurlijk het allerbeste wensen voor 2015. Goede zaken en een goede gezondheid en goede zin.

Binnenkort krijgt u zoals gebruikelijk weer een factuur voor de licentiekosten van Promasy. Vanwege administratieve redenen staan daar, in tegenstelling tot voorgaande jaren, ook de kosten voor de online diensten op. Deze werden in voorgaande jaren in juli gefactureerd.

Als u liever in maandelijkse termijnen wilt betalen, dan kan dat ook.
Stuur in dat geval een e-mail naar administratie@promasy.nl met een verzoek voor maandelijkse betaling.

U krijgt dan binnen enkele werkdagen een e-mail met daarbij een machtigingsformulier en een uitleg.
Als de machtiging is geactiveerd wordt maandelijks het juiste bedrag van uw zakelijke rekening afgeschreven. De jaarrekening wordt gecrediteerd en daarvoor in de plaats krijgt u elke 3 maanden een kwartaalrekening.

Als u geen prijs stelt op maandelijkse betaling via automatische incasso, dient u de jaarfactuur binnen de opgegeven betaaltermijn te voldoen.
Maandelijkse betaling is alleen mogelijk via automatische incasso i.c.m. een zakelijk rekeningnummer.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers


17-09-2014

AANGEPASTE BEREIKBAARHEID!

Vanwege verblijf in het buitenland is de bereikbaarheid van de helpdesk van 1 oktober t/m 23 oktober gewijzigd.

In bovengenoemde periode, kunt u voor spoedzaken contact opnemen met de volgende personen:
- Jamie Timmers (06 27 12 55 60 op maan-, woens- en vrijdagen van 08:30u tot 17:30u) en/of
- Robbert Vijgeboom (06 25 37 72 28 alle werkdagen van 08:30u tot 17:30u).

Zij zullen u te woord staan en zo mogelijk direct verder helpen. Indien nodig zullen zij contact met mij opnemen,
waarna ik u zo snel mogelijk terugbel.

U kunt mij ook bereiken via e-mail: htimmers@promasy.nl

Vanwege de beperkte bereikbaarheid wil ik u verzoeken, planmatige zaken voor of na de genoemde periode te agenderen.
Mijn excuses voor de eventuele overlast.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers


17-09-2014



Geachte relatie,

Het jaar zit er al weer bijna op. Vanuit Promasy kijken we terug op een druk jaar met vele aanpassingen, uitbreidingen en projecten.
Ook komend jaar zullen we zeker niet stil zitten. Verschillende projecten zijn al ingepland en ook de ontwikkeling van de Promasy backoffice en online producten gaat gewoon door.

Het belang van internet blijft toenemen en het aantal bedrijven met onderdelen op het internet groeit gestaag en weten de klanten steeds beter te bereiken.
Ook voor voertuigen online neemt de interesse toe. Niet alleen voor handelsvoertuigen maar ook demontagevoertuigen om de klanten te laten zien wat er allemaal is.

Heeft u vragen of wensen voor uw systeem, schroom niet om het ons te laten weten. Wij willen u graag van dienst zijn.

Rest ons om iedereen Prettige Feestdagen en een Voorspoedig 2013 te wensen.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers



Geachte relatie,

Het eerdere bericht is komen te vervallen.

Er is geen verdere actie noodzakelijk met betrekking tot uw provider.
Alle noodzakelijke wijzigingen voor het aan- en afmelden, via RDC of VWE, zitten in de nieuwe versie vanaf 1 januari.

Wij wensen iedereen Prettige Feestdagen en een Voorspoedig 2014.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers


27-12-2013 00:00:00



Geachte relatie,

Het jaar zit er al weer bijna op. Vanuit Promasy kijken we terug op een druk jaar met vele aanpassingen, uitbreidingen en projecten.
Ook komend jaar zullen we zeker niet stil zitten. Verschillende projecten zijn al ingepland en ook de ontwikkeling van de Promasy backoffice en online producten gaat gewoon door.

Het belang van internet blijft toenemen en het aantal bedrijven met onderdelen op het internet groeit gestaag en weten de klanten steeds beter te bereiken.
Ook voor voertuigen online neemt de interesse toe. Niet alleen voor handelsvoertuigen maar ook demontagevoertuigen om de klanten te laten zien wat er allemaal is.

Heeft u vragen of wensen voor uw systeem, schroom niet om het ons te laten weten. Wij willen u graag van dienst zijn.

Rest ons om iedereen Prettige Feestdagen en een Voorspoedig 2013 te wensen.

Met vriendelijke groet,

Promasy b.v.
Han Timmers



NIEUWSBRIEF


Druten, 30 november 2012

Geachte relatie,

Met deze mail willen wij u informeren over de samenwerking tussen Han Timmers en Marc Nederveen. Het afgelopen jaar hebben beide met veel plezier als compagnons samengewerkt binnen Promasy.
Per 1 december stopt deze samenstelling.

Promasy wordt voortgezet door Han op de voor u zo vertrouwde manier.  Marc blijft aktief binnen de demontagebranche waarbij Han en Marc blijven samenwerken op projectbasis.

Voor al uw vragen over Promasy kunt u contact opnemen met Han via de Promasy Helpdesk.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Han Timmers     Marc Nederveen